Göd Termálfürdő masszőr

Nagy Péter gyógymasszőr, Shiatsu terapeuta oldala

masszázsfajták a fűrdőben

                                                                      

              Magamról:

A Gödi Termálstrandon 2014 januártól új masszőrként folytatok tevékenységet. Régi vágyam teljesült evvel, mivel mindig is a víz közelében éreztem jól magam.  Ezirányú képzettségeim is a vízi terápiákkal kezdődtek , majd  professzionális masszőrképzésekkel és alternatív gyógymódok elsajátításával folytatódtak. Célom, hogy a fürdő adta gyógyhatású környezetet olyan szolgáltatásokkal egészítsem ki, melyek teljesebbé teszik a kikapcsolódást, feltöltődést és gyógyulást.

Elérhetőségek, bejelentkezés:  godmasszor@gmail.com    Mobil: 0630 540 53 55

Több rólamhttp://therapybalance.wordpress.com/http:/

riport, január 22, Őrangyalok: http://www.erzsebetvaros.hu/erzsebetvaros-tv/18

A Gödi Fürdő oldala:  http://www.telepulesellato.hu/strand.shtml

Árak:  (tavaszi akció keretén belül most 20%-kedvezménnyel!) : http://www.telepulesellato.hu/pdf/masszazsarak2014.pdf

amit magammal hoztam:

Relaxáló, frissítő Svédmasszázs:

A nyugati masszázsterápiák alapjainak kidolgozását a svéd vívómesternek Pehr Henrik Lingnek (1776-1839) köszönhetjük. Tanítványai, követői kitartó munkájaként alakulhatott ki, terjedhetett el ez a masszázsfajta. Végleges összefoglaló rendszerét a német Hoffa 1893-ban kiadott “Masszázs kézikönyve”tartalmazza.

Alaptechnikái: simítás, dörzsölés, gyúrás, rezegtetés, vibrációsvéd massz

Célja és hatása: az izomzat és ezáltal az egész idegrendszer harmonizálása.

A hétköznapi feladatok, terhek által felgyülemlett feszültségek,kimerültség, testünkben különböző tónusú szöveti elváltozásokban, egyensúlytalanságban jelenik meg.   A masszázs hatására  az  izomzat és a  kötőszövet feszültségeinek különbségei feloldódnak, miközben jótékony anyagok szabadulnak fel, melyek az egész testre és idegrendszerre kifejtik hatásukat, segítik a regenerálódást.

Általános egészség fenntartó, betegség megelőző módszer.

Sokszor a masszázshoz, úgy érezzük, indokra van szükségünk. Ebben a tevékeny világban panasz nélkül keresni nyugalmat, ellazulást, talán sokszor csak kis bűntudattal lehetséges számunkra.

Szokták mondani, hogy a kelet-európai és a nyugati ember között az a különbség, hogy míg a nyugati, ha valamihez nincsen kedve azt mondja “elnézést fáj a fejem, nem tudok elmenni”. Egy kelet-európai ehhez valóban megfájdítja a fejét…

Meggyőződésem, hogy a masszázs, éppen úgy mint a nyugalom, ellazulás, öröm, szeretet, tisztelet egyszerűen jár! Csak annyira vagyunk képesek ezeket megadni másoknak, amennyire magunkat tiszteljük meg velük.

 

Orvosi Gyógymasszázs

A gyógymasszázs lehetővé teszi számunkra, hogy  testünk fájdalmait, sérüléseit csak az adott területre és  panaszra vonatkoztassuk. Helyi kezelésekkel igyekszünk enyhülést, gyógyulást elérni. Már egy kezelés is sokszor ad javulást, de ahogy az állóképesség fejlesztéséhez is általában több alkalom a megfelelő. A trauma mélysége, vagy elhúzódó, krónikus volta is szükségessé teheti a rendszeres kúrát.

kid                             masszázs férfi

 

Shiatsu terápia

A blokkok, beszűkülések, fájdalmak finom terápiája, érintésekkel, pontnyomásokkal éskíméletes kimozgatásokkal, a szabadon áramló életenergia szolgálatában.shiatsu 5

– A Shiatsu a hagyományos kínai orvoslás alapján nyugvó, de a modern nyugati orvoslás és lélektan eredményeit is magában foglaló, sok reformot megélt, folyamatosan fejlődő, befogadó rendszer. A shiatsu elnevezés ujjnyomást jelent, mely egyben jelzi ennek a masszázsirányzatnak egyik jellegzetes technikáját az itt alkalmazott nyomások és nyújtások mellett. Ezeket a technikákat a kezelő az akupresszúrás pontokat hordozó meridián rendszer mentén alkalmazza leginkább, ezek jelentős átfedést mutatnak a nyugati masszázsterápia kiemelt pontjaival is.shiatsu kép1
– Szemléletmódjával a személyt komplex, testi- lelki- szellemi energiarendszernek tekinti, az egyes pályákat szervi, szervrendszeri, lélektani és szellemi minőségekként kezeli. A betegséget elakadt energiaként vagy aránytalanságként értelmezi. A terapeuták a zenre jellemző elmélyült figyelemmel és együttérző intuícióval kezelnek. A kezelés a padlón elhelyezett tatamin, kényelmes kiegészítők segítségével, egyenrangú partnerekként történik, nyugaton leginkább kényelmes ruhában. Általános hatása a mély nyugalomban megélt, felszabadult, energetizált egyensúlyélmény.

 

 

 

Aichi (vízi taichi)

 

Bevezetés az Aichi-ba

Az Aichi teljes testet erősítő és lazító vízi  mozgásforma, mely a keleti és nyugati  filozófiát kapcsolja össze, és egyesíti a mentális, fizikai és spirituális energiákat. Kombinálja a Tai-chi-t a Shiatsuval és a  Watsuval, és a gyakorlásához vállig érő víz    szükséges. Mély és lassú légzés, a karok, lábak és test széles mozdulatai jellemzik. Egyszerű légzésből indul majd bevonja a felső testet, a törzset, az alsó testet és végül az egész testet a mozgásba. A Tai-chi vízben légzéssel összekötött, pihentető, stressz oldó gyakorlatai. Ezek a mozdulatok átmozgatják az ízületeket, lazítják a feszültség tárolására hajlamos izmokat, a gerinc melletti, mély hátizmokat, a váll-és lapocka izmait, de jó hatással vannak a keringési rendszerre és az idegrendszerre is. Segíti a teljes ellazulást.

Az Ai-Chi-t arra teremtették, hogy a vízben dolgozók profik (beleértve vízi torna oktatókat, egyéni trénereket, aqua-terapeutákat és rehabilitációs terapeutákat valamint balneo-terapeutákat) és tanítványaik élvezhessék a víz lágy, de mégis erőteljes fejlesztését. Ez egy hatékony program, ami a helyes formációkon és testhelyzeten keresztül növeli az oxigén és kalóriaégetést.Tökéletes relaxációs technika, a nagyon stresszes pácienseknek, és ideális a nagyobb mozgékonyság és mobilitás megteremtésére

Jun Konno az Ai Chi megteremtője Japán egyik legsikeresebb úszó és fitnesz konzultánsa, a japán Aqua Dynamics Institute elnöke.

http://www.youtube.com/watch?v=anplxTKNIHI

Az Ai Chi előnyei

A vizi gyakorlatok oktatói a rugalmasságot és az altest erősödését említik leggyakrabban az Ai Chi előnyeként. A törzs stabilizálása/kiegyensúlyozása és a fájdalomcsillapítás a két másik leghasznosabb dolog, amit a vizi terapeuták állítanak az Ai Chiról. Azok akik kipróbálták pedig a következőket mondták: „nyugtató tapasztalás”, „ elme és test lazítás” és „szimfónia a testemnek”. Ezen előnyök a többszöri gyakorlással csak nőnek. Aki jobban megismeri a programot az jobban ellazul miközben a kéz, a csukló vagy a szem legkisebb mozdulatára figyel és javul a szellemi frissesség is.

A víz csökkenti az ödémákat az ízületekben, ami a mozgékonyság növelését eredményezi. A lágy, körben áramló mozdulatok erősítik a mély izomzatot miközben nyugtató élményt biztosítanak. Az Ai Chi áramló mozdulatai fokozzák az anyagcsere folyamatokat és a vérkeringést. Kutatásokkal igazolták, hogy a vállig vízbe merült testben normális légzés közben 7%-ról 25%-ra megnő az oxigénfogyasztás. Ezzel együtt megnő a kalóriafogyasztás is.

Az Ai Chi potenciális előnyei
  • Megnövekedett rugalmasság, változatosabb mozgások és általános mozgékonyság
  • Megnövekedett anyagcsere és kalóriafogyasztás
  • Jobb vérkeringés
  • Revitalizált energiaáramlás a főbb meridiánok mentén
  • A vitális szervek megújítása
  • Megnövelt máj hatékonyság
  • Csökken a stressz, álmatlanság, depresszió, harag, fáradtság, düh és a zavarodottság: a víz és a zene képes megszabadítani a testet a stressztől és egy ellazult tudatossági állapotot segít elő
  • Megnöveli a szellemi frissességet
  • „Dizájn érzéket” hoz létre (olyan érzés mint amikor azt csinálod amire a testedet tervezték) ami javítja a kinesztetikus érzéket (annak észlelése, hogy hogyan mozgunk).
A testi mozgások alapelvei

Kerekség, folyamatosság, természetesség és lassúság. A lassúság megengedi a gondolkodást és az önmegfigyelést. Kitűnő szemlélet mozdulatok tanításához, különösen ha valaki fél megváltoztatni a mozgási szokásait.

Áramlás. A mozdulatoknak áramolniuk kell (nem erőteljesebben az elején, hanem egyenlő erővel az egész mozdulat alatt). Törekedj a folytonosságra az egyes gyakorlatok közötti mozdulatokban. Az áramló mozdulatok integrálják a szellemi, fizikai és spirituális energiákat. Az Ai Chi mélyreható, befelé irányuló figyelemmel végzett lágy körző mozdulatok áramlása. Ez önkritika nélküli figyelmet igényel.

Csend. Mozogj a vízzel (az izmok és izületek ellazulnak, a szem félig lecsukódik). Mozdulj természetesen, könnyedén, erőlködés nélkül áramoljanak a mozgások. Az Ai Chit lassan, finoman és csendben kell gyakorolni. Azáltal, hogy minden egyéb gondolatodat kiiktatod, elérheted a tudatosság és mozdulat egységét. Az Ai Chi technikán keresztül megtanuljuk, hogy hogyan irányítsuk az elme figyelmét a különböző testtájakra. Ezzel a tanulással jobb egészséget, fittséget és hosszú életet érünk el mint ha csak a testünket edzenénk.

Ismétlés. A mély ellazulás csak akkor következhet be, ha stabilnak érzed magad a vízben és magabiztosan követed a szekvenciát: ezt az ismétlés teszi lehetővé. Az Ai Chiban az ismétléssel az egyre mélyebb ellazulást érjük el és nem a sikerünket vagy hibáinkat mérjük. Azok számára, akik a mozdulatok kimeneteléhez ragaszkodnak ez egy perspektivikus váltást eredményez. Johnatan Miller híres angol orvos-író azt mondta: „az élőlényekben minden nyugtalanság arra irányul, hogy elérjük a nyugodtságot”. Az Ai Chiban a fókusz a nyugalmon van, a tradicionális edzések precíziós fókuszának rigiditásával szemben.

Csípőmechanizmusok és testtartás. A helyes testtartás alapvetően fontos. A törzs mozgásával keletkező csavarások kiegyensúlyozóak, tisztítóak és természetesek. Javítják az emésztést, eltűnik a renyheség, hatékonyan oldódik a hátfájás, fejfájás valamint a nyak és vállak kötöttsége. Az Ai Chi alapállások megtanulása után a természetes, folyamatos és lassú mozgást tanuljuk és végül összekapcsoljuk a légzéssel.

Testtartás

A testtartás nagyon fontos a törzs stabilitásához. Az Ai Chi előremeneteléhez fontos a következők követése:

  1. Érezd és tudatosan figyeld a testtartásodat.
  2. Kezdj széles terpeszben. A lábujjaid és a térded enyhén kifelé irányítsd és tartsd a hátad egyenesen.
  3. Hajlítsd be a térded, hogy a vállad víz alá merüljön és a karjaid könnyen a víz felszínén pihenjenek.
  4. Az ál ellazult, enyhén lefele néz.
  5. Lélegezz be az orrodon keresztül és fordítsd a tenyered felfelé. (Belégzéskor kicsit „magasabb” leszel a vízben, az ál kicsit emelkedik, a bordák „kinyílnak”)
  6. Lélegezz ki könnyedén a szádon és fordítsd lefelé a tenyered.
  7. A tömeged egyformán legyen kiegyensúlyozva.
Környezeti követelmények

Az Ai Chinál a test belső hőmérsékletének fentartásához melegvízre van szükség. Ehhez a munkához a 32-36 C hőmérsékletű víz az ideális. A 26-29 C hőmérsékletű víz nem nyugtatja, hanem megfeszíti az izmokat. A vér belső szervekhez áramlik és nem a végtagokba, így az izmok megfeszülnek. Az alacsonyabb hőmérsékletű vízben előbb melegítsünk be vagy változó légzési ritmussal dolgozzunk.

A helyszükséglet kb. 2,25m2 személyenként, ideális esetben a gyakorlatozónál 30-45cm-rel alacsonyabb vízmélységgel.

Az Ai Chi az alábbi egészségi állapotoknál segédkezhet

Krónikus rendellenességek és más betegségek mint pl. fájdalmak:

  • Fibromyalgia
  • Arthritis (izületi gyulladás)
  • Rák
  • Szklerózis multiplex
  • CP (születési oxigénhiányból keletkező bénulás)
  • Immunrendszeri rendellenességek

Légzési rendellenességek:

  • Asztma
  • Krónikus tüdő elzáródási betegség
  • Tüdő rehabilitáció

Kardio vaszkuláris (szív-érrendszeri) problémák:

  • Szívszélhűdés
  • Angina
  • Stresszel kapcsolatos szívritmus zavar
  • Szívbillentyű előreesés
  • Szív rehabilitáció

Keringési rendellenességek:

  • Magas vérnyomás és migrénes fejfájás

Anyagcsere rendellenességek:

  • Táplálkozási szokások
  • Testsúly szabályozás
  • Cukorbetegség I. típus
  • Cukorbetegség II. típus
  • Elhízottság

Lelki problémák:

  • Krónikus fáradtság
  • Szorongás és depresszió
  • Harag
  • Stresszel kapcsolatos rendellenességek és aggresszivitás

Orthopédiai zavarok:

  • Derékfájás
  • Scoliosis, gerincferdülés
  • Carpal Tunel szindróma (kézcsukló)
  • Izom- és vázrendszeri sérülések és sebészeti beavatkozások
  • Egyensúlyzavarok
  • Korai szülés
  • Sportbalesetek
  • Baleset és ájulás megelőzés

Idegrendszeri zavarok:

  • Stroke
  • Traumatikus agysérülés

Hormonális zavarok:

  • Immunhiányos zavarok
  • Fáradtság
  • Menopauza terápia
  • Hormonális menedzsment

4 thoughts on “masszázsfajták a fűrdőben

  1. Az idén mikor kezdődnek ezek a vízi-torna gyakorlatok? Szeretnek részt venni rajtuk, labujjamputaciobol kialakult egyensúly problémák javítására +2tip. Diabétesz , odemas láb …….

    • Kedves Péter!

      köszönöm az érdeklődést!
      Májustól mindenképpen indulnak tréningek és gyakorlások is.
      A fürdővel most történik az egyeztetés, amint rendeződnek az időpontok értesíteni fogom.

      • Köszönöm a választ, es remelem minnel előbb rendeződik a helyzet.

      • Kedves Péter! Örömmel értesítem, hogy most szombaton reggel 8-kor kezdődnek a rendszeres relaxáló vízitorna alkalmak. A gyakorlatok tartalmaznak orvosi vízitorna, vízi taichi és vízi jóga gyakorlatokat is. Ezek mindegyike könnyen végezhető, nyújtó, lazító gyakorlat, nem igényel különösebb ügyességet, erőfeszítést. Úgy vélem, hogy az említett problémáin is javíthatnak, gondolok itt az egyensúlyi problémákra és az ödémára leginkább. Remélhetőleg talál majd olyan hatást is, ami ezeken felül is javítja az életminőségét. Szeretném felhívni a figyelmét, hogy a vízben végzett gyakorlatok során az anyagcsere sokkal hatékonyabb, kérem, hogy a vércukor szintjét fokozottan ellenőrizze a torna elött.

        A részvételi szándékot is kérem minden alkalommal jelezze, hogy előre ismerhessem és jelezhessem a fürdő felé a medencében szükséges helyet is. A részvétel ára 500ft/alkalom, nálam a torna után fizetendő.
        Remélhetőleg, a későbbiekben mód lesz a résztvevőknek kedvezményes belépőre, amennyiben csak a torna idejére veszik igénybe a medencét.

        Köszönöm az érdeklődését,

        szeretettel várom,

        üdvözlettel:

        Nagy Péter ( 06 30 540 53 55) email: godmasszor@gmail.com

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Google kép

Hozzászólhat a Google felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s